Trail Baltic. Väljasõit rohelisse
Trail Baltic. Väljasõit rohelisse
L
Žanr
Dokumentaalfilm
Lavastaja
Marianne Kõrver
Filmi pikkus
1t 33min
Viimaste aastate jooksul on linastunud mitmekümneid Eesti mängufilme, animatsioone, lühifilme ja dokumentaalfilme ning nii mõnedki neist osutusid tohututeks publikumenikuteks. Kuna filme linastus palju ning kõik ei saanud võrdselt ekraaniaega ja tähelepanu, siis annamegi progammiga EESTI FILMIDE SUVI võimaluse vaadata augusti lõpuni välja viimaste aastate jooksul linastunud Eesti filme, mida kindlasti peaks nägema koos publikuga kino suurelt ekraanilt.
Lisaks tutvustame ka uut võimalust toetada Eesti filmi - selleks on Eesti filmi toetajapilet. Tegemist on vabatahtliku piletivariandiga, mille ainuke eesmärk on toetada Eesti filmitegijaid.
Kokku linastub 33 Eesti filmi ning nende hulgas on uue Eesti filmi salajane esilinastus (25.07), “Tule sõnumid” (rež. Kairi Kivirähk), “Biwa järve 8 nägu” (rež. Marko Raat), “Kellele ma naeratan?” ja “Mo Mamma” (rež. Eeva Mägi), “Nähtamatu võitlus” (rež. Rainer Sarnet), “Päikeseaeg” (rež. Liis Nimik), “Ilvesmees” (rež. Juha Suonpää) ja palju teisi filme.
Linastused toimuvad augustikuu lõpuni.
Levila esitleb. Aasta oli 2020. Vaidlused Rail Balticu üle jagasid Eesti kaheks.
Ühel pool olid inimesed, kes ütlesid, et nad tahavad sõita rongiga Berliini või Riiga. Nad ütlesid, et rong on loodussõbralikum kui maantee ning et Eesti vajab seda raudteed.
Teisel pool olid inimesed, kes ütlesid, et raudtee hävitab loodust, et insenerid ei ole mõelnud muule, kui sellele, kuidas tõmmata rööbaste jaoks võimalikult sirge joon. Isegi kui see läheb läbi ürgsete soode, lindude ja loomade elupaikade ja koduõuede.
Samal ajal käisid juba tööd raudtee ehitamiseks. Metsades mürisesid pinnasepuurid ja saed. Tallinna lähedal ehitati raudtee jaoks uut liiklussõlme.
Üks naine paneb endale külge kaamerad ning kõnnib Rail Balticu trassi läbi Eesti. Ta teeb korraga otseülekannet Levilasse ja seda filmi.
Oma teekonnal kohtab ta Eesti inimese hinge.
“Meie lugu võiks rääkida ka Nursipalu harjutusväljakust, Saaremaa tuuleparkidest, Emajõe-äärsest tselluloositehasest või tuumajaamast, sest kõigi nende näidete puhul põrkuvad suured tehnoloogilised ideed sooviga säilitada midagi, mis on kellelegi meist ülimalt tähtis,” ütleb Levila asutaja Daniel Vaarik filmi tutvustuseks.
““Trail Baltic” ei ole traditsioonilise vormiga dokumentaalfilm, see on road movie läbi Eesti võsade, kraavide, rabade ja metsatukkade. See on film, kus kohtumised inimestega on juhuslikud, vahetud ja ausad. Film, mis ei ole Rail Balticu poolt ega vastu, vaid mis näitab arvamuste paljusust, muutustega toimetulemise protsessi ning jäädvustab eluolu ja maastikke ühes kaduvas ajahetkes,“ lisab filmi režissöör Marianne Kõrver.
Žanr
Dokumentaalfilm
Lavastaja
Marianne Kõrver
Filmi pikkus
1t 33min
Viimaste aastate jooksul on linastunud mitmekümneid Eesti mängufilme, animatsioone, lühifilme ja dokumentaalfilme ning nii mõnedki neist osutusid tohututeks publikumenikuteks. Kuna filme linastus palju ning kõik ei saanud võrdselt ekraaniaega ja tähelepanu, siis annamegi progammiga EESTI FILMIDE SUVI võimaluse vaadata augusti lõpuni välja viimaste aastate jooksul linastunud Eesti filme, mida kindlasti peaks nägema koos publikuga kino suurelt ekraanilt.
Lisaks tutvustame ka uut võimalust toetada Eesti filmi - selleks on Eesti filmi toetajapilet. Tegemist on vabatahtliku piletivariandiga, mille ainuke eesmärk on toetada Eesti filmitegijaid.
Kokku linastub 33 Eesti filmi ning nende hulgas on uue Eesti filmi salajane esilinastus (25.07), “Tule sõnumid” (rež. Kairi Kivirähk), “Biwa järve 8 nägu” (rež. Marko Raat), “Kellele ma naeratan?” ja “Mo Mamma” (rež. Eeva Mägi), “Nähtamatu võitlus” (rež. Rainer Sarnet), “Päikeseaeg” (rež. Liis Nimik), “Ilvesmees” (rež. Juha Suonpää) ja palju teisi filme.
Linastused toimuvad augustikuu lõpuni.
Levila esitleb. Aasta oli 2020. Vaidlused Rail Balticu üle jagasid Eesti kaheks.
Ühel pool olid inimesed, kes ütlesid, et nad tahavad sõita rongiga Berliini või Riiga. Nad ütlesid, et rong on loodussõbralikum kui maantee ning et Eesti vajab seda raudteed.
Teisel pool olid inimesed, kes ütlesid, et raudtee hävitab loodust, et insenerid ei ole mõelnud muule, kui sellele, kuidas tõmmata rööbaste jaoks võimalikult sirge joon. Isegi kui see läheb läbi ürgsete soode, lindude ja loomade elupaikade ja koduõuede.
Samal ajal käisid juba tööd raudtee ehitamiseks. Metsades mürisesid pinnasepuurid ja saed. Tallinna lähedal ehitati raudtee jaoks uut liiklussõlme.
Üks naine paneb endale külge kaamerad ning kõnnib Rail Balticu trassi läbi Eesti. Ta teeb korraga otseülekannet Levilasse ja seda filmi.
Oma teekonnal kohtab ta Eesti inimese hinge.
“Meie lugu võiks rääkida ka Nursipalu harjutusväljakust, Saaremaa tuuleparkidest, Emajõe-äärsest tselluloositehasest või tuumajaamast, sest kõigi nende näidete puhul põrkuvad suured tehnoloogilised ideed sooviga säilitada midagi, mis on kellelegi meist ülimalt tähtis,” ütleb Levila asutaja Daniel Vaarik filmi tutvustuseks.
““Trail Baltic” ei ole traditsioonilise vormiga dokumentaalfilm, see on road movie läbi Eesti võsade, kraavide, rabade ja metsatukkade. See on film, kus kohtumised inimestega on juhuslikud, vahetud ja ausad. Film, mis ei ole Rail Balticu poolt ega vastu, vaid mis näitab arvamuste paljusust, muutustega toimetulemise protsessi ning jäädvustab eluolu ja maastikke ühes kaduvas ajahetkes,“ lisab filmi režissöör Marianne Kõrver.
Lisainfo
Vanusepiirang
Lubatud kõigile
Valmimisaasta
2023
Global distributor
Levila
Levitaja
Levila
Kinos alates
17.03.2023