Pedro Almodóvari retrospektiiv 04.12 - 26.01 kinos Artis
Pedro Almodóvari film “Murtud embused” (Broken Embraces/Los abrazos rotos. 2009) on lummav draama, mis põimib endasse armastuse, kire ja kaotuse teemasid. 2009. aastal ilmunud film esindab Almodóvari küpsemat loomeperioodi, kus tema signatuurstiil – intensiivsed emotsioonid, keerulised inimsuhted ja visuaalne elegants – on jõudnud täiuseni. See film on rohkem kui romantiline lugu; see on Almodóvari kummardus kinokunstile endale, uurides, kuidas film võib kujutada mälestusi ja luua uue reaalsuse. “Broken Embraces” on täis Almodóvari armastust detailide vastu ja on film, mis paneb mõtlema, kuidas kunst võib olla nii lohutuseks kui ka piinaks.
Filmi keskmes on Mateo Blanco, edukas filmitegija, kes kaotab oma armastatu ja nägemise traagilises õnnetuses, mis sunnib teda uut identiteeti omaks võtma. Pimedana elab ta edasi kui Harry Caine, jättes oma varasema elu selja taha. Ometi hakkavad mineviku varjud teda jälitama, kui noormees Ray X ilmub tema ellu, tuues esile Mateo hingehaavad ja avades vaatajale minevikus aset leidnud saatuslikke sündmusi. Film rullub lahti kui põnevusdraama ja armastuslugu, kus Almodóvar segab meisterlikult ajajooneid ja kasutab flasbhack’e, et paljastada tegelaste keerukaid motiive ning sidemeid. Penélope Cruzi kehastatud Lena toob loosse kahekordse intensiivsuse, olles ühtaegu ihaldatav ja traagiline kuju, kes annab filmile emotsionaalse keskme.
“Broken Embraces” on oluline teos Almodóvari loomingus, kuna see tähistab tema edasiminekut süngemate ja introspektiivsemate teemade suunas. Film saavutas kriitilise tunnustuse ning oli nomineeritud mitmetele rahvusvahelistele auhindadele, tõstes esile Almodóvari võime käsitleda keerulisi emotsionaalseid dilemmasid. Erakordne Penélope Cruzi esitus pälvis laialdast kiitust, ning film ise sai äramärkimist Almodóvari ühe kõige intiimsema ja kaunima teosena. “Broken Embraces” on film, mis tõestab, et Almodóvar on meister inimeste emotsionaalse haavatavuse ja südamevalude kujutamisel, jäädes oma lähenemises ühtaegu klassikaliseks ja uudseks.