Režissöör Rajko Grlic on kirjutanud vastuolulise stsenaariumi filmile, kus käsitletakse endise Jugoslaavia aladel tänaseni lahendamata sotsiaalseid, poliitilisi ja etnilisi küsimusi.
Vjeko on viiekümnendates aastates horvaatia kooliõpetaja, keda põlatakse ja mõnitatakse tema homoseksuaalsuse pärast. Tema vaesuses virelev ja jämedakoeline isa on samuti poja elustiili tuline vastane, kuid Vjeko on sunnitud tema eest hoolitsema, meenutades nüüd isale piinu, mida tema oli kasvades sunnitud taluma. Ühel õhtul, kui Vjeko jalutab Zagrebi tänavatel Katarinana, ründab teda kamp vihkavaid radikaale. Nii satub Vjeko traumapunkti, kus teda tervitab naabrinaine Maja. Maja aitab Vjekol vigastustest toibuda ja kanda hoolt tema isa eest, kes on pärast mõlema jala amputeerimist voodisse aheldatud. Tänuks abi eest nõustub Vjeko lugema ette Horvaatia põhiseadust Maja düslektikust abikaasale Antele, kes peab minema eksamile, kui tahab jätkata oma tööd politseis. Vjeko on rahvuselt horvaat ja tal on serblasest Ante osas oma eelarvamused, ent kui kaks meest teineteist lähemalt tundma õpivad, hakkavad nad vähehaaval mõistma ka riigi põhiseaduse tõelist olemust.
Liigne enesekindlus ja eelarvamused on selle filmi keskseteks joonteks ning režissöör näitab neid logiseva ja šovinistliku, vaenul ja vihkamisel põhineva, ühiskonna peamiste põhjustena. Isegi kõige sümpaatsemad inimesed võivad selliste pahede ohvriks langeda ning hakata tõeliste ohtude märkamise asemel häid inimesi taga kiusama ja rõhuma.
Giampietro Balia
Režissöör Rajko Grlic on kirjutanud vastuolulise stsenaariumi filmile, kus käsitletakse endise Jugoslaavia aladel tänaseni lahendamata sotsiaalseid, poliitilisi ja etnilisi küsimusi.
Vjeko on viiekümnendates aastates horvaatia kooliõpetaja, keda põlatakse ja mõnitatakse tema homoseksuaalsuse pärast. Tema vaesuses virelev ja jämedakoeline isa on samuti poja elustiili tuline vastane, kuid Vjeko on sunnitud tema eest hoolitsema, meenutades nüüd isale piinu, mida tema oli kasvades sunnitud taluma. Ühel õhtul, kui Vjeko jalutab Zagrebi tänavatel Katarinana, ründab teda kamp vihkavaid radikaale. Nii satub Vjeko traumapunkti, kus teda tervitab naabrinaine Maja. Maja aitab Vjekol vigastustest toibuda ja kanda hoolt tema isa eest, kes on pärast mõlema jala amputeerimist voodisse aheldatud. Tänuks abi eest nõustub Vjeko lugema ette Horvaatia põhiseadust Maja düslektikust abikaasale Antele, kes peab minema eksamile, kui tahab jätkata oma tööd politseis. Vjeko on rahvuselt horvaat ja tal on serblasest Ante osas oma eelarvamused, ent kui kaks meest teineteist lähemalt tundma õpivad, hakkavad nad vähehaaval mõistma ka riigi põhiseaduse tõelist olemust.
Liigne enesekindlus ja eelarvamused on selle filmi keskseteks joonteks ning režissöör näitab neid logiseva ja šovinistliku, vaenul ja vihkamisel põhineva, ühiskonna peamiste põhjustena. Isegi kõige sümpaatsemad inimesed võivad selliste pahede ohvriks langeda ning hakata tõeliste ohtude märkamise asemel häid inimesi taga kiusama ja rõhuma.
Giampietro Balia
Vjeko on viiekümnendates aastates horvaatia kooliõpetaja, keda põlatakse ja mõnitatakse tema homoseksuaalsuse pärast. Tema vaesuses virelev ja jämedakoeline isa on samuti poja elustiili tuline vastane, kuid Vjeko on sunnitud tema eest hoolitsema, meenutades nüüd isale piinu, mida tema oli kasvades sunnitud taluma. Ühel õhtul, kui Vjeko jalutab Zagrebi tänavatel Katarinana, ründab teda kamp vihkavaid radikaale. Nii satub Vjeko traumapunkti, kus teda tervitab naabrinaine Maja. Maja aitab Vjekol vigastustest toibuda ja kanda hoolt tema isa eest, kes on pärast mõlema jala amputeerimist voodisse aheldatud. Tänuks abi eest nõustub Vjeko lugema ette Horvaatia põhiseadust Maja düslektikust abikaasale Antele, kes peab minema eksamile, kui tahab jätkata oma tööd politseis. Vjeko on rahvuselt horvaat ja tal on serblasest Ante osas oma eelarvamused, ent kui kaks meest teineteist lähemalt tundma õpivad, hakkavad nad vähehaaval mõistma ka riigi põhiseaduse tõelist olemust.
Liigne enesekindlus ja eelarvamused on selle filmi keskseteks joonteks ning režissöör näitab neid logiseva ja šovinistliku, vaenul ja vihkamisel põhineva, ühiskonna peamiste põhjustena. Isegi kõige sümpaatsemad inimesed võivad selliste pahede ohvriks langeda ning hakata tõeliste ohtude märkamise asemel häid inimesi taga kiusama ja rõhuma.
Giampietro Balia
Lisainfo
Vanusepiirang
(none)
Valmimisaasta
2016
Global distributor
--
Levitaja
Pimedate Ööde Filmifestival MTÜ
Kinos alates
18.11.2016