Keskealised inimesed, small talk ja terviseprobleemid, lein ja filmivõtted, õõnes tunne tühjalt elatud elust, mälestused ja nurkad pillihelid. Mees sõidab rulaga mäest alla, ostab naise nimele suguvõsa maamaja ning jutustab enda surmast, mis on justkui toimunud ja teisalt veel toimumata. Diagnoos parandamatust haigusest mõjub talle ootamatult kergendavalt. Aastaid on ta mööda saatnud tähendusetult, ilma armastuseta, raisates enese ja naise aega. Ta naine, keda kehastab „Lahkuminekust” tuttav võrratu Leila Hatani, ka päriselus lavastaja abikaasa, osaleb näitlejana filmivõtetel, nende mõlemaga seotud arst aga põimub jutustusse nii loo vestja kui ka selle mõjutajana.
Peamiselt näitlejana tuntud Ali Mosaffa lavastatud teises filmis põkkuvad sisemonoloogid, erinevad ajatasandid, orgaanilised ja tundlikud momendid (nagu paar metafiktsioonilist sisepilku filmitegemise protsessi), detailid ja meenutused. Tänapäevane Iraani filmikunst on teada-tuntud pliitilisetel põhjustel sunnitud tegelema pigem psühholoogiliste kui sotsiaalsete protsessidega. See tagab ühelt poolt kaubamärgina mõjuva tõsiduse, kuid teiselt poolt sunnib peale kitsama teemaderingi ja võib-olla et veidi pingutatud, sumbunud meeleolu.
Martin Oja
Viimane trepiaste
Pele Akher
Žanr
Draama
Lavastaja
Ali Mosaffa
Filmi pikkus
1t 28min
Osatäitjad
Leila Hatami, Ali Mosaffa
Žanr
Draama
Lavastaja
Ali Mosaffa
Filmi pikkus
1t 28min
Osatäitjad
Leila Hatami, Ali Mosaffa
Keskealised inimesed, small talk ja terviseprobleemid, lein ja filmivõtted, õõnes tunne tühjalt elatud elust, mälestused ja nurkad pillihelid. Mees sõidab rulaga mäest alla, ostab naise nimele suguvõsa maamaja ning jutustab enda surmast, mis on justkui toimunud ja teisalt veel toimumata. Diagnoos parandamatust haigusest mõjub talle ootamatult kergendavalt. Aastaid on ta mööda saatnud tähendusetult, ilma armastuseta, raisates enese ja naise aega. Ta naine, keda kehastab „Lahkuminekust” tuttav võrratu Leila Hatani, ka päriselus lavastaja abikaasa, osaleb näitlejana filmivõtetel, nende mõlemaga seotud arst aga põimub jutustusse nii loo vestja kui ka selle mõjutajana.
Peamiselt näitlejana tuntud Ali Mosaffa lavastatud teises filmis põkkuvad sisemonoloogid, erinevad ajatasandid, orgaanilised ja tundlikud momendid (nagu paar metafiktsioonilist sisepilku filmitegemise protsessi), detailid ja meenutused. Tänapäevane Iraani filmikunst on teada-tuntud pliitilisetel põhjustel sunnitud tegelema pigem psühholoogiliste kui sotsiaalsete protsessidega. See tagab ühelt poolt kaubamärgina mõjuva tõsiduse, kuid teiselt poolt sunnib peale kitsama teemaderingi ja võib-olla et veidi pingutatud, sumbunud meeleolu.
Martin Oja
Peamiselt näitlejana tuntud Ali Mosaffa lavastatud teises filmis põkkuvad sisemonoloogid, erinevad ajatasandid, orgaanilised ja tundlikud momendid (nagu paar metafiktsioonilist sisepilku filmitegemise protsessi), detailid ja meenutused. Tänapäevane Iraani filmikunst on teada-tuntud pliitilisetel põhjustel sunnitud tegelema pigem psühholoogiliste kui sotsiaalsete protsessidega. See tagab ühelt poolt kaubamärgina mõjuva tõsiduse, kuid teiselt poolt sunnib peale kitsama teemaderingi ja võib-olla et veidi pingutatud, sumbunud meeleolu.
Martin Oja
Lisainfo
Vanusepiirang
(none)
Valmimisaasta
2012
Global distributor
Pimedate Ööde Filmifestival MTÜ
Levitaja
Pimedate Ööde Filmifestival MTÜ
Kinos alates
21.11.2012