Poola kinokunstile omaselt melanhoolne „Sõnade taga“ püüab vaatajat mustvalge, minimalistliku visuaali ja tugeva operaatoritööga. Filmi peategelaseks on noor poola päritolu advokaat Michael (Poola kino tõusev täht Jakub Gierszal), kes elab ja töötab Berliinis – advokaadifirmas, mis tegeleb ka pagulaste kaitsega.
Pagulusküsimus ei ole siiski filmi keskne teema, ehkki tegu on ühe olulisima mõtteliiniga. „Sõnade taga“ tuumaks on isa-poja suhe, mis kerkib fookusesse, kui ilmub välja Michaeli isa (Poola kino vanameister Andrzej Chyra), kellega ta pole lapsest saati suhelnud. Näeme kahe maailma kontrasti: ühel pool boheemlaslik, töötu isa, kellest õhkub poola temperamenti, teisel pool viimse detailini organiseeritud ja väljapeetud välimusega advokaadihakatis, kes loksutab koos oma advokaatidest sõpradega kristallklaasis viskit, ent näib seesmiselt rändavat läbi kunagise hüljatus- ja pidetustunde.
„Sõnade taga“ kujutabki eri maailmade kokkupõrkeid, mõtestades seeläbi immigratsiooni olemust ja tähendust meie tänases ühiskonnas. Linateos tuletab seejuures meelde, et migratsiooniteed ei kulge vaid üle mere, vaid ka Euroopa siseselt. Seejuures on huvitav, et sündmuste toimumispaigaks on valitud Berliin, mida oma olemuselt võiks pidada „kõigi linnaks“.
„Sõnade taga“ vaatab olukorda teise rakursi alt, näidates, et ükskõik kes me oleme või kust tuleme – oma koht ühiskonnas tuleb meil alati välja võidelda.
(Aurelia Aasa)
Sõnade taga
Beyond Words
Žanr
Draama
Lavastaja
Urszula Antoniak
Filmi pikkus
1t 25min
Osatäitjad
Jakub Gierszal, Andrzej Chyra
Žanr
Draama
Lavastaja
Urszula Antoniak
Filmi pikkus
1t 25min
Osatäitjad
Jakub Gierszal, Andrzej Chyra
Poola kinokunstile omaselt melanhoolne „Sõnade taga“ püüab vaatajat mustvalge, minimalistliku visuaali ja tugeva operaatoritööga. Filmi peategelaseks on noor poola päritolu advokaat Michael (Poola kino tõusev täht Jakub Gierszal), kes elab ja töötab Berliinis – advokaadifirmas, mis tegeleb ka pagulaste kaitsega.
Pagulusküsimus ei ole siiski filmi keskne teema, ehkki tegu on ühe olulisima mõtteliiniga. „Sõnade taga“ tuumaks on isa-poja suhe, mis kerkib fookusesse, kui ilmub välja Michaeli isa (Poola kino vanameister Andrzej Chyra), kellega ta pole lapsest saati suhelnud. Näeme kahe maailma kontrasti: ühel pool boheemlaslik, töötu isa, kellest õhkub poola temperamenti, teisel pool viimse detailini organiseeritud ja väljapeetud välimusega advokaadihakatis, kes loksutab koos oma advokaatidest sõpradega kristallklaasis viskit, ent näib seesmiselt rändavat läbi kunagise hüljatus- ja pidetustunde.
„Sõnade taga“ kujutabki eri maailmade kokkupõrkeid, mõtestades seeläbi immigratsiooni olemust ja tähendust meie tänases ühiskonnas. Linateos tuletab seejuures meelde, et migratsiooniteed ei kulge vaid üle mere, vaid ka Euroopa siseselt. Seejuures on huvitav, et sündmuste toimumispaigaks on valitud Berliin, mida oma olemuselt võiks pidada „kõigi linnaks“.
„Sõnade taga“ vaatab olukorda teise rakursi alt, näidates, et ükskõik kes me oleme või kust tuleme – oma koht ühiskonnas tuleb meil alati välja võidelda.
(Aurelia Aasa)
Pagulusküsimus ei ole siiski filmi keskne teema, ehkki tegu on ühe olulisima mõtteliiniga. „Sõnade taga“ tuumaks on isa-poja suhe, mis kerkib fookusesse, kui ilmub välja Michaeli isa (Poola kino vanameister Andrzej Chyra), kellega ta pole lapsest saati suhelnud. Näeme kahe maailma kontrasti: ühel pool boheemlaslik, töötu isa, kellest õhkub poola temperamenti, teisel pool viimse detailini organiseeritud ja väljapeetud välimusega advokaadihakatis, kes loksutab koos oma advokaatidest sõpradega kristallklaasis viskit, ent näib seesmiselt rändavat läbi kunagise hüljatus- ja pidetustunde.
„Sõnade taga“ kujutabki eri maailmade kokkupõrkeid, mõtestades seeläbi immigratsiooni olemust ja tähendust meie tänases ühiskonnas. Linateos tuletab seejuures meelde, et migratsiooniteed ei kulge vaid üle mere, vaid ka Euroopa siseselt. Seejuures on huvitav, et sündmuste toimumispaigaks on valitud Berliin, mida oma olemuselt võiks pidada „kõigi linnaks“.
„Sõnade taga“ vaatab olukorda teise rakursi alt, näidates, et ükskõik kes me oleme või kust tuleme – oma koht ühiskonnas tuleb meil alati välja võidelda.
(Aurelia Aasa)
Lisainfo
Vanusepiirang
(none)
Valmimisaasta
2017
Global distributor
Global Screen
Levitaja
Pimedate Ööde Filmifestival MTÜ
Kinos alates
03.12.2017